Internet marketing met rendement

  account en marketing pitmaker LinkedIn Ecademy Het merendeel -zo’n 85%- van de Nederlandse organisaties heeft een website op internet, velen zelfs al van een tweede of derde generatie. Het rendement van veel van deze vaak kostbare websites moet omhoog. En heel vaak kan dat ook volgens Pitmakers. Door uw marketingstrategie opnieuw te bepalen aan de hand van de doelstellingen van uw website en uw online marketing communicatie daarop af te stemmen zal uw rendement verbeteren. Uw internet marketing, het online deel van uw bedrijfsmarketing levert een substantiële bijdrage aan de realisatie van uw doelstellingen. Als je niet gezocht wordt, word je vanzelfsprekend ook niet gevonden. Alle investeringen in internet marketing ten spijt. De combinatie met de traditionele marketing activiteiten zal helemaal tot verrassende resultaten leiden. Internet marketing: Meer impact door een uitgekiende strategie en meer rendement door toepassing van de juiste online marketingtools. Uw internet marketing strategie afstemmen op de aard van uw aanwezigheid op internet doen wij met PIT: Presence, Interactie, Transactie als leidraad …

Presence

Onder deze categorie valt het merendeel van de zakelijke websites. De website vervult een folderfunctie, een virtuele presentatie van de organisatie en de vindbaarheid is veelal beperkt tot de bedrijfsnaam. De kwaliteitsuitstraling begint ons inziens met correct Nederlands. Met een bedrijfswebsite op dit niveau in combinatie met deelname aan één of meer portals kunnen de kosten beperkt blijven met een prima resultaat. Onderhoud vindt met een relatief lage frequentie plaats en bedrijf- en productpromotie ter ondersteuning van de verkoopresultaten kan via internet en de website sterk uitbreiden.

Interactie

De website moet onderscheidend zijn en voorzien in informatie die bezoekers interesseert en waar zij op terugkomen. Vindbaarheid op diverse relevante en informatieve onderwerpen is cruciaal. Het gaat om gezocht en gevonden worden en bezoekers interesseren en converteren naar potentiële klanten. Internetmarketing ten voeten uit. De inzet van doelgroep gerichte portals en het verwerven van links van diverse relevante sites is cruciaal. Voor vraaggestuurde organisaties (service, overheid, zorg) is dit vaak een opstap naar een portaalmodel. Voor B2B spreken leadgeneratie en leadontwikkeling als belangrijkste doel voor zich. Onderhoud vindt voor een deel van de pagina’s plaats met een hoge frequentie.

Transactie

Vindbaarheid op producten en/of diensten voor online verkoop. Vaak als webwinkel, een must voor de leveranciers van commodities. De inzet van tools en modules ter ondersteuning van online transacties is een must. Maximale conversie is waar het vervolgens om draait. Het is cruciaal een website zo te laten (her)ontwikkelen, dat deze deel uitmaakt van de overall marketing strategie en daarmee de bedrijfsdoelstellingen ondersteunt. Internet marketing en traditionele marketing combineren geeft synergie – een en een is drie -, maar dan wel met een passende en realistische strategie. En bovendien: Hoe meer samenhangende tekst des te beter de ranking in de zoekmachines. CONTENT dus. Fabeltjes over metatags, frequent aanmelden bij zoekmachines enzovoort zijn bij de tegenwoordige zoekmachines onzin. Het ‘spammen’ van zoekmachines is zinloos. Online marketing met rendement: Pitmakers! Bel 020 640 3276 of mail ons voor meer informatie  

Contact

Pitmakers Binderij 5m 1185 zh Amstelveen 020 640 3276, mail